ШАНОВНІ ДРУЗІ!

Даний ресурс створено з метою реалізації
політики відкритості та прозорості
діяльності районної ради, відповідальності
та звітності перед громадою, а також
забезпечення права громадян на одержання
достовірної, об’єктивної і повної   інформації
щодо роботи органів і посадових осіб місцевого
самоврядування.
Ви можете ознайомитися з нормативною
базою діяльності районної ради, проектами
та рішеннями сесій, діяльністю постійних
комісій, тощо.
Ласкаво просимо на сайт та будемо раді,
якщо розміщена нами інформація виявиться
корисною для Вас.

З повагою і найкращими побажаннями,

Голова районної ради

О.М.Поліщук

 

 

Оголошення

Оголошення про прийом документів на посаду директора-завідуючого Гощанської міжлікарняної аптеки

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Регламенту районної ради, Положення рівного доступу кандидатів та забезпечення прозорої кадрової політики при підборі керівника комунального підприємства, установи, закладу та організації, що є об’єктом спільної власності територіальних громад сіл, селища, Гощанського району, затвердженого рішенням районної ради від 10 березня 2016 №61 відбувається прийом документів на посаду директора-завідуючого комунального підприємства Гощанська міжлікарняна аптека Гощанської районної ради Гощанського району Рівненської області.

Ініціатором подання пропозицій щодо кандидатури на посаду керівника може бути:

- профспілка або загальні збори трудового колективу комунального підприємства, установи, закладу та організації;

- громадська організація;

- громадська спілка;

- громадяни України.

Перелік документів, які мають бути подані ініціатором та/або кандидатом на посаду керівника:

- звернення ініціатора з пропозицією кандидатури на посаду керівника;

- заява на ім’я голови районної ради про розгляд відповідної особи, як кандидата на посаду керівника за підписом самого кандидата;

- згода на обробку персональних даних підписана кандидатом на посаду керівника;

- фотокартка (4*6 см) 1 шт. кандидата на посаду керівника;

- особовий листок по обліку кадрів кандидата на посаду керівника;

- копія диплому про вищу освіту кандидата на посаду керівника;

- копія паспорта кандидата на посаду керівника;

- декларація про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за минулий рік кандидата на посаду керівника;

- копія трудової книжки;

- копії документів, що підтверджують відповідність кандидата на посаду керівника кваліфікаційним вимогам до посади (сертифікати, посвідчення про присвоєння кваліфікаційних категорій, тощо).

- план діяльності комунального підприємства (програма розвитку комунальної установи, закладу та організації);

- звіт про виконання Контракту (крім контрактів, які укладені строком до трьох місяців). Даний документ подається лише щодо кандидата на посаду керівника, який є діючим керівником районного комунального підприємства, установи, закладу та організації;

- рішення чи протокол (даний документ подається лише у випадку коли ініціатором є профспілка або загальні збори трудового колективу комунального підприємства, установи, закладу та організації).

Єдині кваліфікаційні вимоги для завідуючих аптек затверджені наказом Міністерства охорони здоров’я України від 29.03.2002 № 117 "Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників", ВИПУСК 78«Охорона здоров'я» (зі змінами), який погоджений з Міністерством праці та соціальної політики України: Повна вища освіта (спеціаліст, магістр) за напрямом підготовки "Фармація", спеціальністю "Фармація". Проходження інтернатури за спеціальністю "Провізор загального профілю" з наступною спеціалізацією за фахом "Провізор-організатор". Підвищення кваліфікації (курси удосконалення, стажування, передатестаційні цикли тощо). Наявність сертифіката провізора-спеціаліста та посвідчення про присвоєння (підтвердження) кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності. Стаж роботи за фахом не менше 5 років.

Кінцевий термін прийняття документів 12 жовтня 2020 року.

Довідки за телефоном 2-16-40.

Голова ради                                                          Олександр Поліщук

 

Панчук Олександр Володимирович (03650) 2 16 40

 

 

Соціально-економічне становище Гощанського району у січні–липні 2020 року

 

Населення

Чисельність наявного населення в районі, за оцінкою, на 1 липня 2020р. становила 34,2 тис. осіб. Упродовж січня–червня 2020р. чисельність населення скоротилась на 176 осіб.

Порівняно із січнем–червнем 2019р. обсяг природного скорочення зменшився на 42 особи.

Кількість живонароджених у січні–червні 2020р. становила 158 осіб, померлих – 352 особи.

Оплата праці та соціально-трудові відносини

Середньомісячна номінальна заробітна плата штатного працівника у II кварталі 2020р. становила 8569 грн (дані наведено по юридичних особах та відокремлених підрозділах юридичних осіб із кількістю найманих працівників 10 і більше осіб), що в 1,8 раза вище законодавчо визначеного розміру мінімальної заробітної плати (4723 грн).

Порівняно з II кварталом 2019р. рівень заробітної плати збільшився на 20,6%.

Розмір заробітної плати по району у II кварталі 2020р. на 9,8%, або на 933 грн, не досягав середньообласного рівня (9502 грн).

Сільське господарство

На 1 серпня 2020р. підприємствами району культури зернові та зернобобові скошено та обмолочено на площі 1,2 тис.га, що на 66,2% менше, ніж на початок серпня 2019р. Виробництво зерна у початково оприбуткованій масі становило 5,1 тис.т (на 72,1% менше). У середньому з 1 га обмолоченої площі одержано по 43 ц зерна (на 17,3% менше).

Будівництво

У січні–липні 2020р. підприємствами району вироблено будівельної продукції на суму 18,1 млн.грн, що становить 1,6% загальнообласного обсягу.

Зовнішньоекономічна діяльність

У січні–червні 2020р. експорт товарів становив 7,9 млн.дол. США, імпорт – 2,5 млн.дол. Порівняно з січнем–червнем 2019р. експорт та імпорт зменшилися відповідно на 4% і 25,2%. Позитивне сальдо становило 5,4 млн.дол.

Основу товарної структури експорту складали продукти рослинного та тваринного походження, текстильні матеріали та текстильні вироби.

Найбільші експортні поставки товарів здійснювалися до Німеччини, Бельгії, Португалії.

Основу товарної структури імпорту складали текстильні матеріали та текстильні вироби, машини, обладнання та механізми, електротехнічне обладнання.

Найсуттєвіші імпортні надходження товарів здійснювалися з Марокко, Саудівської Аравії, Польщі, Китаю.

 

 

MIСЦЕВІ ВИБОРИ 25 ЖОВТНЯ 2020 РОКУ

MIСЦЕВІ ВИБОРИ 25 ЖОВТНЯ 2020 РОКУ

Гощанська селищна територіальна виборча комісія

Рівненського району Рівненської області

ПОСТАНОВА

смт. Гоща

"06" вересня 2020 року                                    12:00               №5

Про утворення територіальних виборчих округів з

перших виборів депутатів Гощанської селищної ради

Рівненського району Рівненської області  25 жовтня 2020 року

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 196, частин другої, третьої статті 197, частин першої, третьої, четвертої, сьомої статті 201, пункту 2 частини другої статті 206, Виборчого кодексу України, постанов Центральної виборчої комісії від 28 серпня 2020 року № 204 "Про Роз'яснення щодо утворення виборчих округів для організації і проведення місцевих виборів", від 25 серпня 2020 року № 200 "Про Порядок інформування Центральної виборчої коміcії про перебіг виборчого процесу місцевих виборів", керуючись статтями 36, 37, частинами другою- третьою статті 197 Виборчого кодексу України, на підставі відомостей, наданих розпорядником Державного реєстру виборців, Гощанська селищна  територіальна виборча комісія Рівненського району Рівненської області.

п о с т а н о в л яє :

1. Визначити загальний склад - 26 депутатів.

2. Визначити кількість територіальних виборчих округів з перших виборів депутатів  25 жовтня 2020 року - 4 (чотири) територіальних виборчих округів.

3. Утворити територіальні виборчі округи з перших виборів депутатів 25 жовтня 2020 року згідно з додатком.

4. Цю постанову розмістити для загального ознайомлення на стенді офіційних матеріалів комісії, а також надіслати для оприлюднення на вебсайтах відповідних місцевих органів влади та місцевого самоврядування.

5. Надати відомості про утворення територіальних виборчих округів відділу ведення Державного реєстру виборців Гощанської районної адміністрації Рівненської області для подальшого надсилання Центральній виборчій комісії.

Голова Гощанської селищної територіальної

виборчої комісії Рівненської області Г. Чуб’юк


Секретар Гощанської селищної територіальної

виборчої комісії Рівненської області Я. Дмиш

Додаток 11

до Порядку інформування
Центральної виборчої комісії про перебіг виборчого процесу місцевих виборів

Форма № 11

Перші та чергові місцеві вибори 25 жовтня 2020 року

(вид, назва місцевих виборів та дата їх проведення)

ВІДОМОСТІ
про утворення територіальних виборчих округів з виборів депутатів

Гощанської селищної територіальної виборчої комісії Рівненського району Рівненської області

(Верховної Ради Автономної Республіки Крим, назва обласної, районної, районної у місті ради, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше)

Номер територіального виборчого округу

Опис меж територіального виборчого округу

Орієнтовна
кількість виборців

 

1.

смт. Гоща ДВК 560105, ДВК 560106

с. Курозвани ДВК 560131

4702

 

2.

с. Симонів ДВК 560151, с. Франівка ДВК 560150

с. Бочаниця ДВК 560109

с. Дуліби ДВК 560124

с. Майків ДВК 560135

с. Жаврів, с. Глибочок ДВК 560125

с. Русивель ДВК 560144; с. Пашуки ДВК 560145

3910

 

3.

с. Липки ДВК 560134; с. Вовкушів ДВК 560133; с. Андрусіїв, с. Дружне ДВК 560132

с. Малинівка ДВК 560136; с. Воронів ДВК 560137

с. Воскодави ДВК 560114

с. Красносілля ДВК 560127; с. Витків ДВК 560126; с. Чудниця ДВК 560128

с. Синів ДВК 560152; с. Терентіїв ДВК 560153

с. Федорівка ДВК 560156

4308

 

4.

с. Кринички, с. Ючин ДВК 560129; с. Річиця ДВК 560130

с. Садове ДВК 560148; с. Жалянка, с. Люцинів ДВК 560149

с. Малятин, с. Мощони ДВК 560138; с. Матіївка, с. Мичів ДВК 560139; с. Пустомити ДВК 560140

с. Тучин ДВК 560154; с. Полівці ДВК 560155

с. Дроздів ДВК 560122, с. Микулин ДВК 560121, с. Горбів 123

4161

 

Голова
Гощанської селищної територіальної виборчої комісії

(назва територіальної виборчої комісії)

(підпис)

(ініціал імені та прізвище)

МП

Секретар
Гощанської селищної територіальної виборчої комісії

(назва територіальної виборчої комісії)

(підпис)

(ініціал імені та прізвище)

 

"___" ___________________20__ року

Додаток 10
до Порядку інформування
Центральної виборчої комісії про перебіг виборчого процесу місцевих виборів

Форма №10

Перші та чергові місцеві вибори 25 жовтня 2020 року

(вид, назва місцевих виборів та дата їх проведення)

ВІДОМОСТІ
про спеціальні рахунки територіальної виборчої комісії для внесення грошової застави

Гощанська селищна територіальна виборча комісія Рівненського району Рівненської області

(назва територіальної виборчої комісії із зазначенням назви відповідного району, області)

Назва місцевих виборів
(вибори депутатів місцевої ради,
вибори сільського, селищного, міського голови)

Код отримувача (ЄДРПОУ відповідної територіальної виборчої комісії)

Рахунок отримувача

Банк отримувача (назва територіального органу Державної казначейської служби України, в якому відкрито спеціальний рахунок територіальної виборчої комісії)

Код банку отримувача (МФО)

Вибори депутатів Гощанської селищної ради

43780265

UA678201720355289001020158209

УДКСУ у Гощанському районі

820172

Вибори Гощанського селищного голови

43780265

UA678201720355289001020158209

УДКСУ у Гощанському районі

820172

Голова
Гощанської селищної територіальної виборчої комісії

(назва територіальної виборчої комісії)

(підпис)

(ініціал імені та прізвище)

МП

Секретар
Гощанської селищної територіальної виборчої комісії

(назва територіальної виборчої комісії)

(підпис)

(ініціал імені та прізвище)

 

"___" ___________________20__ року

 

Охорона праці на малих підприємствах та на мікропідприємствах

 

Відповідно до Господарського кодексу України мікропідприємство – це підприємство із кількістю працюючих до 10 осіб. До них також належать фізичні особи, зареєстровані в установленому законом порядку як фізичні особи підприємці. В Україні число працюючих людей на мікропідприємствах та на малих підприємствах становить досить значну частину. Щоб колектив будь-якого підприємства працював якісно та плідно, його потрібно правильно організувати, створити відповідні умови праці. Важливий показник правильної організації праці - відсутність виробничого травматизму.

Більша частина порушень правил охорони праці допускається на цих підприємствах не випадково. Якщо у великих компаніях і на підприємствах, служби охорони праці збереглися з минулих часів або організовані до вимог чинного законодавства, то мікропідприємства такого багажу не мають, а їх керівники дізнаються про потребу в дотриманні вимог охорони праці найчастіше вперше під час інспекційних перевірок або під час розслідування нещасних випадків.

Переважна кількість нещасних випадків трапляється з вини самих працівників через їхню власну неуважність і незадовільне ставлення до правил безпеки праці. І це незважаючи на те, що більша частина травмованих мають високу кваліфікацію та стаж роботи. Тому один з належних заходів зниження травматизму - організація навчання охороні праці, проведення всіх видів інструктажів. Ці заходи, а також пропаганда безпечних методів роботи формують в працівника чітку психологію щодо дотримання правил безпеки на робочому місці.

Величезною перевагою для мікропідприємств є те, що роботодавець працює в тих же умовах, що й працівник. Є більше шансів вжити заходів щодо зниження або усунення ризиків, оскільки про них роботодавцеві відомо з перших вуст. Ще одна перевага – швидкий процес прийняття рішень роботодавцем.

З іншого боку, мікропідприємства мають свої характерні недоліки. Роботодавець відповідає за всі завдання: розподіл людських ресурсів, управління виробничим процесом, бухгалтерський облік і так далі. Політика підприємства в галузі охорони та безпеки праці є лише одним з багатьох обов’язків. Іншим недоліком є те, що, як правило, проблеми вирішуються в міру їх виникнення і не розглядаються в перспективі. У деяких випадках роботодавці вживають заходів лише після нещасного випадку або аварії. Також роботодавці, як правило проводять будь-які профілактичні заходи безпосередньо на практиці, без ведення офіційної документації (журналів, розпорядчих документів, нормативних актів).

Таким чином, керівникові підприємства необхідно передусім визначитися з посадовою особою, на яку відповідним наказом будуть покладені функції служби охорони праці. Що стосується діяльності фізичної особи-підприємця, то відповідальним може бути призначений або сам підприємець, або найманий працівник (за наявності відповідної підготовки).

Наступним кроком, згідно ст. 18 Закону України «Про охорону праці», що не кожним роботодавцем робиться, має бути організоване навчання керівника і призначеної відповідальної за організацію охорони праці особи на спеціальних курсах. Пройшовши навчання, відповідальна за охорону праці на підприємстві особа отримує відповідне посвідчення. Надалі ця особа, повинна готувати проекти наказів (розпоряджень) з питань охорони праці та вносити їх на розгляд роботодавцю, вести звітність з охорони праці, проводити з працівниками вступний інструктаж з питань охорони праці, забезпечувати належне оформлення і зберігання документації з питань охорони праці та виконувати інші функції служби охорони праці.

Страховий експерт з охорони праці Гощанського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області.

тел. (03650)21146, email: gs Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

 

 

Порядок звільнення від сплати судового збору при зверненні до суду учасників бойових дій.

Сьогодні багатьом відомо, що учасники бойових дій звільняються від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях незалежно від характеру, предмета та підстав таких позовів. Дане положення підтверджується пунктом 13 частиною 1 статті 5 Закону України «Про судовий збір» відповідно до якого - від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються учасники бойових дій, постраждалі учасники Революції Гідності, Герої України - у справах, пов’язаних з порушенням їхніх прав.

Однак, не всі суди в Україні однаково трактують вищевказану норму Закону, деякі зобов’язують позивачів - учасників бойових дій сплачувати судовий збір, мотивуючи це тим, що така пільга може бути застосована лише у разі звернення до суду з позовом, який стосується порушення прав позивача як учасника бойових дій.

На захист прав та інтересів такої категорії населення України став Верховний Суд, судді якого вважають, що тлумачення пункту 13 частини першої статті 5 Закону України «Про судовий збір є звуженим, а тому не повністю обгрунтоване.

В своїй постанові від 27 червня 2018 року по справі № 572/2088/17 (провадження № 61-12842св18) Верховний Суд вказав, що відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору» від 22 травня 2015 року № 484-VIII (набрав чинності з 01 вересня 2015 року) внесені зміни, зокрема, у статтю 5 Закону України «Про судовий збір» (пільги щодо сплати судового збору), а саме: відповідно до пункту 13 частини першої статті 5 Закону України «Про судовий збір» від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях звільняються учасники бойових дій, Герої України - у справах, пов'язаних з порушенням їхніх прав.

Проаналізувавши вищевказану статтю Закону, Верховний суд прийшов до висновку, що дана норма не містить жодних посилань на те, що позов має бути заявлений лише з підстав порушення прав та законних інтересів позивача саме як учасника бойових дій, а також не зазначає, що справа має стосуватись саме порушених прав позивача, що має статус учасника бойових дій, без уточнення характеру такого права та підстав його порушення.

Тому при зверненні до суду від сплати судового збору повинні бути звільненні учасники бойових дій, постраждалі учасники Революції Гідності, Герої України незалежно від предмету позову.

Щоб отримати правову допомогу дистанційно:

напишіть на нашу електронну пошту: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду або  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

зателефонуйте на номери бюро:  (067) 360-88-48 або (068) 016-08-93.

Необхідні документи можна залишити в скриньці для кореспонденції, що знаходиться за адресою: смт. Гоща, вул. Незалежності,20.

 

Гощанське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області інформує

Стан виробничого травматизму та професійної захворюваності

серед страхувальників Рівненської області у І півріччі 2020 року

Упродовж I півріччя 2020 року серед страхувальників відділень управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області зареєстровано 33 страхові випадки, в тому числі 7 страхових випадків зі смертельним наслідком. Групових нещасних випадків не зареєстровано.

У порівнянні з I півріччям 2019 року кількість страхових випадків зменшилася на 6, тобто на 15,4% (з 39 до 33).

Зріс рівень смертельного травматизму – з 3 до 7 нещасних випадків.

Найбільше страхових випадків у Рівненській області зареєстровано у таких видах економічної діяльності:

- оброблення деревини та виготовлення виробів з деревини – 5;

- наземний і трубопровідний транспорт – 4;

- виробництво хімічних речовин і хімічної продукції – 4;

- сільське господарство, мисливство та надання пов’язаних із ними послуг – 3;

- постачання електроенергії – 2;

- лісове господарство та лісозаготівлі - 2.

Порівняно з аналогічним періодом 2019 року збільшилася кількість страхових випадків у виробництві хімічних речовин і хімічної продукції (з 0 до 4), а також у сільському господарстві, мисливстві та наданні пов’язаних з ним послуг (з 1 до 3).

Зменшилася кількість страхових випадків порівняно з аналогічним періодом 2019 року у такому виді діяльності як наземний і трубопровідний транспорт (з 8 до 4) та у виробництві харчових продуктів (з 3 до 0).

Найпоширенішими видами подій, що призвели до настання нещасного випадку, стали:

- падіння потерпілого – 10;

- пригоди (події) під час руху транспортних засобів усіх видів – 7;

- дія предметів та деталей, що рухаються та обертаються – 5;

- падіння, обрушення, обвалення предметів, матеріалів, породи ґрунту тощо – 3;

- дія шкідливих і токсичних речовин – 2.

Основні причини нещасних випадків розподілилися таким чином: організаційні – 22 НВ (68,8%), технічні – 5 НВ (15,6%) психофізіологічні – 5 НВ (15,6%).

З організаційних причин найбільше нещасних випадків сталося через невиконання вимог інструкцій з охорони праці – 14 НВ (63,6%).

Із технічних причин найбільше нещасних випадків  сталося через конструктивні недоліки, недосконалість, недостатню надійність засобів виробництва – 3 НВ (60%).

Із психофізіологічних причин найбільше нещасних випадків сталося через травмування внаслідок протиправних дій інших осіб – 3 НВ (60%).

Упродовж I півріччя 2020 року зареєстровано 1 професійне захворювання

Натомість у I півріччі 2019 року у Рівненській області профзахворювань зареєстровано не було.

Страховий експерт з охорони праці Гощанського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області. тел. (03650)21146, email: gs Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

 

30 років Декларації про державний суверенітет України

В Декларації про державний суверенітет України, прийнятій Верховною Радою тоді ще Української РСР, 16 липня 1990 року сказано, що: “Верховна Рада Української РСР, виражаючи волю народу України, прагнучи створити демократичне суспільство, виходячи з потреб всебічного забезпечення прав і свобод людини, шануючи національні права всіх народів, дбаючи про повноцінний політичний, економічний, соціальний і духовний розвиток народу України, визнаючи необхідність побудови правової держави, маючи на меті утвердити суверенітет і самоврядування народу України, проголосила державний суверенітет України як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах.“ Цей історичний документ поклав початок розбудові суверенної, незалежної держави, став поворотним пунктом в історії цілої нації, змінив хід подій на користь України. Декларація стала одним із перших рішень Верховної Ради, в якому було розгорнуто програму політико-правового, соціально-економічного і культурного будівництва незалежної України. Прийняття Декларації вселило великі надії у громадян у відродження і економічне зростання для забезпечення матеріальних і духовних потреб українського народу.

Декларація дала підґрунтя для прийняття надзвичайно важливих, основоположних законів нашої держави – Акт про проголошення незалежності України та Конституція України.

За прийняття цієї Декларації проголосувало більш ніж 98 відсотків депутатів тодішньої Верховної Ради.


24 серпня 2000 р. в Україні широко відзначалася знаменна дата: дев’ята річниця з дня проголошення її незалежності. Дев’ять прожитих років для країни - строк невеликий. Проте, він не тільки дозволяє, але й примушує нас підвести деякі підсумки. Вже назріла необхідність осягнути уявним поглядом шлях, який ми пройшли за цей час, тверезо оцінити досягненні результати і зробити певні висновки на майбутнє.

Цей ювілей - добрий привід для того, щоб всім нам (українському суспільству) замислитись: а чи у потрібному напрямку ми рухаємося, чи тим шляхом йдемо, де саме зараз знаходимося, як ми тут опинились і що ж нам робити далі?

Ці питання на сьогоднішній день є надзвичайно актуальними, саме зараз Україні дуже потрібні серйозний, неупереджений і критичний аналіз ситуації, що склалася, чесне викриття причин помилок і невдач, визначення насущних потреб суспільства, справжніх цілей і завдань соціального розвитку, а також вибір найкращих засобів і методів для їх здійснення. Інакше ми не зможемо рухатися у вірному напрямку.

Звертання до цієї проблеми далеко не випадкове. Стимулом до цього послужив очевидний факт: після дев’яти років свого незалежного існування, Україна опинилася на піку затяжної, дуже тяжкої і глибокої загальносистемної кризи, що охопила практично всі сторони життя нашого суспільства. По своїх масштабах і глибині вона вже об'єктивно наближається до національної катастрофи. Тому постала гостра необхідність з’ясувати відповіді на поставлені вище питання, це є вкрай необхідним на сьогоднішній день.

Детальніше...
 

ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙНЯТТЯ НА РОБОТУ ТА ОПЛАТИ ПРАЦІ НЕПОВНОЛІТНІХ ПРАЦІВНИКІВ ( з нагоди відзначення 12 червня Всесвітнього дня боротьби із дитячою працею )

Відповідно ст. 43 та ст. 52 Конституції України, - використання праці неповнолітніх на небезпечних для їх здоров’я роботах забороняється, а експлуатація дитини переслідується за законом.

Згідно зі ст. 187 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП) неповнолітні, тобто особи, що не досягли вісімнадцяти років, у трудових правовідносинах прирівнюються у правах до повнолітніх, а в галузі охорони праці, робочого часу, відпусток і деяких інших умов праці користуються пільгами, установленими законодавством України.

У ст. 188 КЗпП визначене загальне правило щодо заборони прийняття на роботу осіб молодше 16 років. Водночас, у цій же правовій нормі передбачено, як виняток, можливість прийняття на роботу осіб, які досягли 15 років, але лише за згодою одного з батьків або особи, що його замінює. Також допускається прийняття на роботу й чотирнадцятирічних, але це стосується, насамперед, учнів загальноосвітніх шкіл, професійно-технічних і середніх спеціальних навчальних закладів для виконання легкої роботи, що не завдає шкоди здоров’ю та не порушує процесу навчання, у вільний від навчання час за згодою одного з батьків або особи, що його замінює.

Відповідно до вимог ст. 24 та ст. 191 КЗпП працевлаштування неповнолітніх здійснюється на підставі трудового договору, який обов’язково укладається у письмовій формі та лише після попереднього медичного огляду. Приймаючи на роботу неповнолітніх, власник або уповноважений ним орган зобов’язаний ознайомити їх із правилами внутрішнього трудового розпорядку, правилами техніки безпеки, виробничої санітарії, протипожежної безпеки. Для осіб, які не досягли 18 років, випробувальний термін при прийнятті на роботу не встановлюється (ч. 3 ст. 26 КЗпП).

Згідно з вимогами ст. 190 КЗпП забороняється застосування праці осіб молодше 18 років на важких роботах і на роботах з шкідливими або небезпечними умовами праці, а також на підземних роботах. Перелік таких робіт затверджений наказом МОЗ України від 31.03.1994 р. № 46.

Також забороняється залучати осіб молодше 18 років до підіймання і переміщення речей, маса яких перевищує встановлені для них граничні норми. Перелік таких граничних норм затверджений наказом МОЗ від 22.03.1996 р. № 59.

Залучення працівників молодше 18 років до нічних, надурочних робіт і робіт у вихідні дні також забороняється (ст. 192 КЗпП України).

На кожному підприємстві має вестися спеціальний облік працівників, які не досягли 18 років, із зазначенням дати їх народження.

Для робітників віком до 18 років норми виробітку встановлюються виходячи з норм виробітку для дорослих робітників пропорціонально скороченому робочому часу для осіб, що не досягли 18 років (ст. 193 КЗпП).

Для молодих робітників, які поступають на підприємство, в організацію після закінчення загальноосвітніх шкіл, професійно-технічних навчальних закладів, курсів, а також для тих, що пройшли навчання безпосередньо на виробництві, в передбачених законодавством випадках і розмірах та на визначені ним строки можуть затверджуватись знижені норми виробітку. Ці норми затверджуються власником або уповноваженим ним органом за погодженням з профспілковим комітетом.

Заробітна плата працівникам молодше 18 років при скороченій тривалості щоденної роботи виплачується в такому ж розмірі, як працівникам відповідних категорій при повній тривалості щоденної роботи (ст. 194 КЗпП). А працівникам молодше 18 років, допущеним до відрядних робіт, оплата праці здійснюється за відрядними розцінками, встановленими для дорослих працівників, з доплатою за тарифною ставкою за час, на який тривалість їх щоденної роботи скорочується порівняно з тривалістю щоденної роботи дорослих працівників.

Оплата праці учнів загальноосвітніх шкіл, професійно-технічних і середніх спеціальних навчальних закладів, які працюють у вільний від навчання час, провадиться пропорційно відпрацьованому часу або залежно від виробітку. Підприємства можуть встановлювати учням доплати до зарплати.

Щоб отримати правову допомогу дистанційно:

напишіть на нашу електронну пошту: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду або  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів, Вам потрібно включити JavaScript для перегляду

зателефонуйте на номери бюро:  (067) 360-88-48 або (068) 016-08-93.

Необхідні документи можна залишити в скриньці для кореспонденції, що знаходиться за адресою: смт. Гоща, вул. Незалежності,20.

Правову консультацію можна також отримати:

зателефонувавши на безкоштовний номер системи БПД: 0 800-213-103.

поставивши запитання в месенджер ФБ-сторінки: https://www.facebook.com/Centre.4.Legal.Aid/

поставивши запитання на Інстаграм-сторінці системи БПД   https://www.instagram.com/ualegalaid/?hl=uk

прочитавши правову інформацію на телеграм-каналі «Безоплатна правова допомога» https://t.me/ualegalaid та обговоривши її у нашому чаті - https://t.me/ualegalaidchat

скориставшись правничою вікіпедією WikiLegalAid - https://wiki.legalaid.gov.ua

 

 

ТЕМА: Законодавство України з прав дитини (до Дня захисту дітей, 1 червня 2020 )

Діти наше майбутнє! Тому сьогодні держава Україна сприяє захисту прав дітей, шляхом імплементації міжнародно-правових стандартів по захисту та дотриманню їхніх прав в українське законодавство.

Зокрема, захист прав дітей України ґрунтується на таких законодавчих та нормативно-правових актах: Конвенція ООН про права дитини, прийнята 20 листопада 1989 року, набрала чинності для України з 27 вересня 1991 року.  Цей документ містить провідні положення та принципи щодо захисту дитини від усіх форм фізичного та психічного насильства, образ чи зловживань, економічної експлуатації, захисту права дитини на збереження індивідуальності, на громадянство, ім’я та сімейні зв’язки. Визначається пріоритет інтересів дитини та сім’ї, а також проголошується необхідність надання дітям права користуватися найдосконалішими послугами охорони здоров’я тощо. Зокрема даний документ закріплює основні принципи серед яких : жодна дитина не може бути об’єктом свавільного або незаконного втручання в здійснення її права на особисте і сімейне життя, недоторканність житла, таємницю кореспонденції або незаконного посягання на її честь і гідність, дитина має право на захист закону від такого втручання або посягання.

Серед національного законодавства України провідне місце займає Основний Закон держави - Конституція України, яка визначає, що діти рівні у своїх правах незалежно від походження, а також від того, народжені вони у шлюбі чи поза ним. Будь-яке насильство над дитиною та її експлуатація переслідуються законом. У Конституції України закріплено положення щодо загальних гарантій захисту прав дитинства.

Не лише Конституція сприяє захисту прав дітей, а і низка інших нормативно-правових актів, які деталізують положення названих документів. Серед них, Кодекс України «Про адміністративні правопорушення» визначає, зокрема статтею 184, відповідальність батьків за невиконання ними або особами, які їх замінюють, обов’язків щодо виховання дітей. Особливої уваги заслуговують Сімейний та Цивільний кодекси України. Крім кодифікованих актів чимало Законів України встановлюють порядок та механізм захисту прав дітей , наприклад : Про освіту від 5.09.2017 № 2145-VIII, Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей від 01.1995 № 20/95-ВР,  Про Національну поліцію від 07.2015 року № 580-VIII, Про охорону дитинства від 26.04.2001 № 2402-III, Про соціальну роботу з дітьми та молоддю від 21.06.2001 № 2558-III, Про запобігання та протидію домашньому насильству від 7.12.2017 № 2229-VIII, Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування від 01.2005 № 2342-IV, Про пробацію від 5.02.2015 № 160-VIII.

Детальніше...
 

Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Рівненській області надає роз’яснення

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17.03.2020 № 533-ІХ внесено зміни до Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105 (далі — Закон України № 1105), якими визначено, що допомога по тимчасовій непрацездатності надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати (доходу), на період перебування в спеціалізованих закладах охорони здоров’я, а також й на самоізоляції під медичним наглядом у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій. Таким особам допомога по тимчасовій непрацездатності виплачується у розмірі 50 відсотків середньої заробітної плати (доходу) незалежно від страхового стажу.

Відповідно до частини 1 статті 31 Закону України № 1105 підставою для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності.

Порядок, умови видачі та продовження листків непрацездатності визначено Інструкцією про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України від 13.11.2001 № 455 (далі — Інструкція № 455), порядок заповнення листка непрацездатності — Інструкцією про порядок заповнення листка непрацездатності, затвердженою спільним наказом Міністерства охорони здоров’я України за погодженням Міністерства праці та соціальної політики України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 03.11.2004 №532/274/136-ос/1406 (далі — Інструкція № 532).

З метою реалізації вищезазначених законодавчих змін Міністерством охорони здоров’я України (далі — МОЗ України) підготовлено та затверджено наказ «Про затвердження Змін до Інструкції про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян» від 27.04.2020 № 963                 (15 травня 2020 року набули чинності зміни до Інструкції), яким унормовано видачу листків непрацездатності застрахованим особам на період перебування в спеціалізованих закладах охорони здоров’я, а також на самоізоляції під медичним наглядом у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Крім того, існує необхідність внесення змін до Інструкції № 532, якими потрібно унормувати порядок заповнення листків непрацездатності зазначеній категорії застрахованих осіб.

Враховуючи тривалий процес розроблення, погодження і затвердження змін до чинних нормативно-правових актів та з метою недопущення порушення права застрахованих осіб на своєчасне отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності за період їх перебування в спеціалізованих закладах охорони здоров’я, а також на самоізоляції під медичним наглядом у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), Міністерством охорони здоров’я України рекомендовано закладам охорони здоров’я у разі видачі відповідних листків непрацездатності лікуючими лікарями в бланках листків непрацездатності зазначати «ізоляція від COVID-19 — 11» як причину непрацездатності для такої категорії застрахованих осіб.

Додатково повідомляємо, що терміни тривалості самоізоляції та перелік осіб, яких віднесено до такої категорії, чітко визначено постановою Кабінету Міністрів України «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 11.03.2020 № 211. Так, цією постановою затверджено Порядок проведення протиепідемічних заходів, пов'язаних із самоізоляцією осіб, яким передбачено, що строк самоізоляції триває до 14 днів. Пунктом 3 цього Порядку також окреслено чітке коло осіб, які потребують самоізоляції.

Враховуючи викладене, застраховані особи мають право на допомогу по тимчасовій непрацездатності внаслідок перебування у закладах охорони здоров’я, а також на самоізоляції під медичним наглядом у зв’язку з проведенням заходів, спрямованих на запобігання виникненню та поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), а також локалізацію та ліквідацію її спалахів та епідемій, за рахунок коштів Фонду, починаючи з шостого дня непрацездатності, у разі надання листка непрацездатності, виданого в установленому порядку із зазначенням причини непрацездатності «ізоляція від COVID-19 — 11».

Страхувальники при формуванні заяви-розрахунку відповідно до Порядку фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та окремих виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонду соціального страхування України, затвердженого постановою правління Фонду від 19.07.2018 № 12, в Додатку 1.1 «І. Матеріальне забезпечення» у колонці 10 вказують причину непрацездатності — 11, тобто ізоляція від COVID-19. Відповідно виплата матеріального забезпечення за таким видом непрацездатності проводиться згідно з вимогами до частини другої статті 24 Закону України № 1105 — у розмірі 50 відсотків середньої заробітної плати (доходу) незалежно від страхового стажу.


Також інформуємо, що        03 березня 2020 року Кабінет Міністрів України затвердив постанову № 159 «Про особливості ведення Електронного реєстру листків непрацездатності до забезпечення інформаційної взаємодії електронної системи охорони здоров’я з Електронним реєстром листків непрацездатності». Зазначеним документом відпрацьовано організаційні кроки щодо ведення Електронного реєстру листків непрацездатності, але не визначено дату введення в обіг електронних листків непрацездатності.

На сьогодні міжвідомча робоча група за участі представників Міністерства соціальної політики України, Фонду соціального страхування України, Пенсійного фонду України спільно напрацювала проект Порядку видачі та продовження електронних листків непрацездатності. Однак, документ є на затвердженні в Міністерстві охорони здоров’я України.

Отже, паперові листки непрацездатності продовжують оформляти лікарі для засвідчення тимчасової непрацездатності застрахованої особи і після 01 квітня 2020 року. Підстав відмовляти в призначенні допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах застрахованим особам, які надали належним чином оформленні після 01.04.2020 паперові листки непрацездатності, немає. Робочі органи виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України і надалі здійснюють фінансування таких листків непрацездатності.

 

 


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL